mandag den 27. september 2010

Famileforøgelse

Torsdag morgen fandt jeg artiklen på ebay.de - Otte timer senere havde jeg en aftale med Korinna fra Husum, kun 40 km syd for grænsen. Jeg køber knallerten for 450 euro (pruttet 100 ned), min far henter knallerten dagen efter og om lørdagen begynder jeg hjemturen, der går fra Holsted til Århus. Fra Århus via Kalundborg og til Køffenhawn. En tur på ca. 260 km (inklusiv vildfarelser). Det tog rundt regnet otte timer og sådan her så turen ud:

En mand og hans knallert. Turen startede i godt vejr. Forude lå 130 km.


Første stop Vejle. 50 km kørt og første franske hot dog fortæres.



Koncentration eller tømmermænd?


Niecen indoktrineres søndag formiddag inden afgang mod København.


Bjarke inspicerer og testkører. Der var et par enkelte ting som kunne forbedres, lød dommen. Men jeg fik lov at fortsætte østpå. Bjarke skulle ligge 180, så vi kom desværre ikke på Havnens Perle, som jeg ellers havde håbet.



Nej! Der er ingen, der orker Fyn!


Turens anden franske hotdog fortæres på Færgen. Den kan ikke anbefales. Så hellere medbragt pølse, rugbrød og fedt!


En glad Kedde på rette vej - troede han!


En Teufelstradition. Dog i en lidt skæv udgave. Det er herregården Knabstrupgård. Billedet er taget øjeblikket før jeg kører forkert og faktisk bliver jeg ved med at køre forkert i en time. Suk!


Her er turens sidste billede. Blikket siger alt.


Men trods en slutspurt i total mørke, en forlygte der lyste op i himlen, en baglygte der slet ikke lyste og en kropstemperatur på 10 grader, var det en skøn tur og en helt igennem fantastisk følelse at køre sit nye barn hele vejen hjem. Kan næsten ikke vente til næste gang jeg skal køre en ny knallert igennem hele Danmark (og dog!).

3 kommentarer:

Admin sagde ...

Rock and roll Kette, så fik du endeligt den Simson i hus! Tillykke! det ser ud til at det var en fed tur, jeg kørte også forkert lige efter knabstrupgård sidst, skiltet er faldet ned! Husk nu for guds skyld at få fingre i en masse store låse!

snakkes

Jonas

Kette sagde ...

Domo-arrigatto Præsi-San.

Nå, men lad det være husket at efter knabstrupgård følger man ruten indtil T-krydset og drejer til VENSTRE mod nr. Jernløse.

Admin sagde ...

Si senor! Ikke noget med at drøne ligeud, det spolerer ens Kalundborg-Køffe rekordmuligheder!