mandag den 24. oktober 2011

Dax - nu endnu federe!

Vejret er så småt begyndt at være uvenligt overfor vore tohjulede dødsmaskiner, så man er vel lidt tilbøjelig til at gå indenfor og skrue løs. Jeg har i et godt stykke tid vrøvlet om, at min Dax kunne trænge til en opfrisker, og dælme om ikke jeg faktisk er gået igang!

Dax'en har det egentlig ikke SÅ skidt - det er næsten rent kosmetisk. Bevares, skal ha kigget på noget kobling, udstødningen er rustet lidt igennem (det er derfor den larmer sådan... eller...), et internt slyng-oliefilter skal renses, lakken er sprukket og åbner stille og roligt op for rustens indtog, men ellers er der jo ikke så meget pis med den.

Nej, det er nok mest fordi jeg i lang tid har tænkt på at den skal bygges om i en slags bad-ass caferacer style! Vi er ude i poleret alu og stål, custom sæde, matsort, custom dele, nul plastik, funky Franke-dax-logo, den slags... :-D

Da jeg var 17 år gammel var neongul det fedeste...




Nye dæk istedet for de 15 år gamle sutter der sad på i forvejen...




Starter med forgaflen - masser af ir og lidt rust.


Ikke en Dax værdig...


Grovpudsning med bedste ven vinkelsliberen.


Sandpapir i forskellig kornstørrelse - begynder at ligne noget.
Skal de være polerede eller matsorte mon...?



Ingen kommentarer: