Mangt og meget er sket for min kære skralde gennem de sidste
par år, så ”originaliteten” i maskinen er røget over i en meget bred definition
af original - men speciel er den i hvert fald. Af nævneværdige modifikationer skal der
nævnes en indirekte 4-gears motor renoveret af kongen, en 5,2 cylle, fede
clip-ånner (den ene hjemmelavet efter en højresvings ulykke), en ny 17’er karburator
og ekstra gaffa på sædet. Alle disse ændringer på nær sidstnævnte er alle
sammen pga. en såre simple grund: At slå nedenstående person i ræs!
Det kan godt være at han ser uskyldig ud på dette billede,
passiviseret med en øl i den ene hånd og en soft-gun i den anden, meeeenn det
nuttede ydre bedrager desværre på en knallert, hvor alteregoet jonas hjernedød
træder til.
Her ses de kombatterende knallert i nordhavnen, hvor mr. hjernedød
læner sig veltilfreds tilbage efter at have slået mig endnu engang. Råd og
anbefalinger for hvordan skralden kan komme til at køre hurtigere kommer dog fra
jonas, da der er et fælles mål for at kreidlerne skal slå de satans hurtige
hercules’er og flabede accelererende simson’er. Det skal siges til skraldens
forsvar at jeg endnu ikke har formået at få den til at skrige helt ud i dens
fjerde gear. Men det skal den forhåbentligt nok komme til…
Efter at have brugt en del tid med dyser til karburatoren på
nordhavnen er jeg nået frem til at en 78’er er optimal kombineret med at nålen
er helt i bund (så den får den mest magre blanding). På indsugningssiden kører
jeg kun med luftfilterboksen uden filter op gennem stellet, da den ellers ikke
kan trække vejret med filter. Gearingen er pt. 13-33, men det skal der måske
også leges med.
Men nu tilbage til de nyeste forbedringer.
Udsugningen af cylinderen var meget ujævn og blev slebet med små stykker af sandpapir
Herefter gik turen til studsen, der blev dremlet i hoved og røv
Det hele bliver så her monteret. Resultat: Den har fået
bedre acceleration. Eftersom jeg har gjort det hele på en gang, så aner jeg
ikke hvilken af delene, der har givet hvad…
Mens alle disse fine ændringer skete sad resten af banden og tunede deres læderjakker med fedt og narvsværte.
Nu skal man snart igen ud på nordhavnen og teste
accelerationen og topfarten. På todo-listen inden turen er der stadig:
- Prøve ny vidunder-tænding
- Prøve med en 12’er på fortandhjulet
- Teste kompressionen ordentligt
- Slå jonas i ræs…
Ingen kommentarer:
Send en kommentar