tirsdag den 20. oktober 2009

Så skal Kreidleren på vejen

I august sidste år fik Thomas' og jeg hugget vores Kreidlere og det har til stadighed været som et åbent sår. Det er fint nok med toppimpede Hercules'er der kører fantastisk, men der er nu noget specielt ved den første kærlighed. Vi har i lang tid haft en masse fine stumper liggende og allerede i januar begyndte jeg at se hvad der kunne samles, men det viste sig hurtigt at der skal mere end en samling skrot til for at få den perfekte maskine på hjul. Derfor fik jeg for snart et halvt år siden købt mig en fin donormaskine med dansk stel der kunne danne baggrund for at få bygget den ultimative kreidler. Der blev malet rødt og andet godt, men så let var det ikke, søster skulle have en Kreidler og dermed alle de gode stumper. Nu er stumperne dog ved at være samlede igen og nu skal det være!

Planen er at bygge noget i den her stil. Kreidler RS fra 1969, sådan ca. den fedeste knallert i verden. Dog vil jeg gerne have en blæserkølet motor (de er så pæne) og en mørkemetallik tank (Chrome cheapens the look)

Forsøget på at få samlet en maskine i december. Rustne hjul, tysk stel og andre problemer, men masser af dele. Meget langt igen!

I februar dukkede der pludseligt en billig maskine op som virkede som et ritigt fint grundlag og jeg fik hentet mig en maskine med super motor til billige penge, så skulle den bare have en klat maling og tadahh!! Wrong!

Min søster ville gerne have en Kreidler og så må man jo gøre alt hvad man kan for at få ungdommen til at interessere sig for sagen. Der blev bygget en flot TM'er til Nynne, men der manglede jo lige en ordentlig motor, forgaffel, lygte, affjedring etc. Hen i bunken...

Men nu er det så vidt! Efter at have malet og genmalet stel og andre gode sager er tiden kommet til at samle drømnme maskinen. Her ser Jan og Olle projektet an.

Det går hurtigt når man har tingene på hylden og langsom begynder det at ligne noget

Nu er der endda hjul på, snart skal motoren i og så skal der svejses lidt og tanken skal males, men forhåbentligt kan de sidste dele komme i hus til stumpemarked og maskinen kan komme på vejen! Yehaaa!

Ingen kommentarer: